Moälvens Innebandyklubb

Säsong 21/22

Fler bilder (+8) >>

Umeå Floorbal Festival 2015
Att det skulle bli en tuff cup det visste vi. Men...

Att grabbarna skulle bjuda upp till ett sånt skönlir, kämpaglöd, kamratskap, laginsats det trodde vi inte riktigt på innan första match.

Men efter 4 matcher och totalt 8 perioder så var det endast under en liten kort period(3:e perioden) som grabbarna inte var fokuserade, vilket också förstörde deras spel en del.

Efter ett taktiskt snack i periodvilan med grabbarna så var dom åter på banan och redo att tagga igång igen.

Och det gjordes med bravur. Så som dom kämpade och slet på varenda liten boll. minut efter minut, period efter period och match efter match.

Motståndarna fick inte en lugn stund. Direkt bollen kom i motståndets ägo så hade våra gubbar gått till attack och stressat sönder dom så dom gjorde misstag på misstag, passningar hamnade fel och skotten for inte dit dom skulle.

Riktigt fina pass, dribblingar och skott bjöd våra fina killar på. Och som pricken över allt så bjöd grabbarna även på en läcker frislagsvariant som dom själv kommit på. Bara synd att den inte gav resultat. Nästa gång kanske?

En stor eloge till alla föräldrar och grabbar som var med och bidrog till denna härligt roliga dag som vi kommer att minnas under en lång tid framöver.

Sponsorer
Boka boende i anslutning till match eller motionslopp. För bästa pris se sponsorer i listen här ovan.