Scandic Örnsköldsvik
Moälvens Innebandyklubb
Innebandy
Ledare

Förtydligande restriktioner från 1 dec.
2021-12-02 17:32

Det vi föreningar i Örnsköldsvik kom överens om var att vid samtliga matcher/sammandrag/cuper skall vi utföra kontroll av vaccinationsbevis.

Detta för att...

• Ingen av oss vet hur många som kommer att sitta i publik.
  • Vid enkelmatcher så kommer lag att samlas före egen matchstart om det har match efter pågående, då blir det per automatik åskådare ifall de sitter på läktaren en liten stund. Med det så stiger publiksnittet rätt snabbt.
  • Vid enkelmatch så kan det även vara så att lag har spelat före och kanske stannar kvar för att titta på nästa match. Publiksnittet ökar.
  • Vid sammandragen så blir det mycket folk i omlopp då matcher avslutas, påbörjas, väntan på nästa match och så vidare. Blir fort mycket publik.
  • Cuper är inte vi i Moälvens IBK arrangörer av. Så där blir inte vi berörda mer än om vi skall medverka i en cup, då måste vi visa upp vårt vaccinationsbevis.
  • Tänk på att även informare tillresta lag.
  • Vi måste hålla koll vid dörren under hela tiden som vi är arrangörer. Kommer ny arrangör så får ni komma överrens när ni skall lämna över ansvaret.

Hoppas detta var till hjälp i era funderingar

Sponsorer
Boka boende i anslutning till match eller motionslopp. För bästa pris se sponsorer i listen här ovan.